Palembang kentindeki Al Akbar Kur’an-ı Kerim müzesinde sergilenen Kur’an-ı Kerim’de yer alan 30 cüz, 1,77 metre boyunda ve 1,4 metre genişliğindeki ahşaplara yazılmış bulunuyor.
Kaligrafi sanatı ile uğraşan ve laf konusu ahşaba tamamlanmış Kur’an-Kerim’i hazırlayan Endonezyalı Shofwatillah Mohzaib, yaptığı açıklamada, 2001 yılında başladığı ayetleri ahşaplara işlenme çalışmalarını 2009’da tamamladığını söyledi.
8 YILDA TAMAMLANDI
Somut desteğin olmaması ve kullanılan ağacın azlığı nedeniyle eserini 8 yılda bitirebildiğini gösteren Mohzaib, eski Temsilciler Meclisi Başkanı Marzuki Alie ve Halkın Danışma Meclisi Başkanı Taufik Kiemas dahil almak üzere çoğu kişiden gelen bağışlarla eseri tamamlayabildiğini anlattı.
RÜYADAN İLHAM ALDI
Mohzaib, 2000 yılında Palembang Ulu Camii’de kaligrafi bölümü okuduğu zamanlarda dev bir Kur’an-ı Kerim yapma fikrinin oluştuğunu, gördüğü rüyalardan da ilham aldığını ifade etti.
Birincil başlarda tecrübe için sureleri kağıda yazdığını kaydeden Mohzaib, “Birincil başlarda kartonlara Fatiha suresini yazarak tecrübe edindim. Bilirkişi kişilerden tasdik aldıktan sonra Kur’an-ı Kerim cüzlerini ahşaba işlemeye başladım.” dedi.
Mohzaib, Kur’an-ı Kerim’in yapımında en fazla vakit bölge kısmın işleme olduğunu, bir sayfanın ahşaba işlenmesinin bir ay sürdüğünü dile getirdi.
Mohzaib ortaya çıkardığı eserin dayanıklı olması için, Güney Sumatra’da yaygın olarak yer alan, mobilya ve işlemecilik sektöründe seçim edilen Tembesu ağacını seçim ettiğini söyledi.
TURİZME KATKI SAĞLIYOR
Mohzaib keza, ahşap Kur’an-ı Kerim’i görmek için 2012 yılından bu yanlamasına bir milyon kişinin müzeyi ziyaret ettiği bilgisini paylaştı.
Ahşap işlemeli Kur’an-ı Kerim, Türkiye, Suudi Arabistan, Irak, Malezya, Singapur, ABD ve Kanada gibi birçok ülkeden ziyaretçilerin ilgisini çekiyor.
Müzeye ziyaret eden Sarmin Gumay, ahşap Kur’an-ı Kerim’den fazla etkilendiğini ve bu müzeye her gelişinde kendini fazla huzurlu hissettiğini söyledi.
“DAHA FAZLA ALAKA İSTİYORUZ”
Mohzaib, öteki ziyaretçi Amira Lütfiye de Lampung kentinden bu eseri bakmak için geldiğini ve fantastik bir eser olduğunu belirterek, “Palembang’da dini turizm eksikliği var. Hükümetten bu konuda daha fazla alaka bekliyoruz. İnşallah daha çok insan Kur’an-ı Kerim’i daha iyi anlayalabilir.” diye konuştu.
Endonezyalı hattatlık sanatçısı, eserini görmeye gelenlere müzede kurulacak dev ekranlarda Kur’an-ı Kerim’i daha iyi anlatabilmeyi hedefliyor.